mandag den 8. februar 2010

25 år og efteraber stadig sin storesøster

Så har jeg begået en blog. Og ja, jeg kan ligeså godt indrømme det: Jeg har tyvslået ideén om en blog om netop tilværelsen som nyuddannet fra min kære søster, som efter hun blev færdig som lærer i sommer oprettede sin.

Så her en markant brist på min originalitet allerede fra først færd. Men jeg tager chancen - tænker, at cyberspace sagtens kan rumme begge vore blogs. Undskylder over for Marie for at have ladet mig "inspirere" (=kopiere) af hendes blog. Men efter 25 år med mig som lillesøster, kunne man måske påstå, at søster Marie må have vænnet sig til min "kopiering". Det startede med tøj(jeg elskede jo diverse familiekomsammener i ens tøj, mens du Marie tværtimod reagerede straks mere modstandsfyldt på konceptet), idoler, musik, gymnasium, kørerlærer og endte jo forrige år ud i , at jeg blev valgt som næstformand for de socialrådgiverstuderendes studenterorganisation ligesom min søster tilsvarende havde været næstformand for de lærerstuderendes studenterorganisation. Så lad det vær sagt: Bloggen er bare sidste skud på stammen:-)

Så fik vi det på plads. Og lad mig så vende tilbage til, hvorfor denne blog(det virker ligesom lidt som på sin plads, at ens første indlæg skal omhandle baggrunden for bloggen). Og der er skam flere årsager ud over en mange årige "inspiration" af søster Maries gøren og laden.
For det første, så har jeg lyst til at berette om, hvordan det er at være nyuddannet socialrådgiver i regelrytteriets angivelige højborg, når netop det klassiske arbejde i kommunale forvaltninger ikke just har fyldt mest i mit uddannelsesforløb på den internationale linie på socialrådgiveruddannelsen. Jeg har lyst til at nedfælde nogle af de tanker og overvejelser jeg gør mig i disse dage, når jeg hele tiden krydser nyt land, nye udfordringer og nye "oh shit" situationer! Tanker om ikke at ane, hvad jeg skal gøre, tanker og beretninger, når succeshistorierne og fiaskoerne melder sig på banen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Faste læsere