fredag den 22. februar 2013

Så lad da vær!!


Vil gerne fra sygesengen opfordre til følgende:


- Lad vær med at udtale dig om kontanthjælp og matchktegorier, når du ikke har styr på lovgivningen og reglerne, Benedikte Kiær

- Lad vær med at skære i SU'en. SU er ikke en guldske - i virkeligheden en ret så lav overførselsindkomst. Det vil først og fremmest gå ud over de svage studerende - og det har vi ikke råd til. Også til de hjemmeboende - uagtet, at forældrene har penge, så har forældrene ingen juridisk forpligtigelse til at forsørge deres børn, når disse er fyldt 18 år. Så forældrene kan være mangemillionær, men med et ønske om ikke at betale fem flade ører til deres barn - ud over gratis logi. Og så løber det hurtigt op med buskort, studieture og tandlæge! Forældrene kan også have så begrænsede økonomiske midler, at de ikke har mulighed for at støtte deres barn økonomisk, nu hvor børnepengene ikke længe kommer. Det er lovgivning, som bygger på en formodning og ikke et retskrav om, at forældrene ud over det 18. år vil sørge for deres børn.

- Lad vær med at være syg, Lisbet! Har været syg i en måned og har prøvet samtlige husmorråd og andet godt fra apoteket uden effekt. Og bihulebetændelsen har sat ørene, så lever pt. i en osteklokke, hvor jeg kun kan høre, hvad folk siger, hvis de taler ty-de-ligt og står max 1 meter fra mig. Nedsat hørelse er virkelig heller ikke et hit, når ens arbejde bl.a. omhandler samtaler med borgere med dansk som andet sprog...

- Lad vær med at tjekke din arbejdsmobil om natten, Lisbet! Nyt lavpunkt. Jeg er godt klar over, at det er et ret heftigt stresstegn - og desuden, hvem fanden er det, som jeg forventer, vil maile eller ringe til mig om natten. Du er kommunal sagsbehandler, Lisbet og ikke Helle Fucking Thorning(og tak Gud og skæbne for det). Stopper med det nu... eller lige om lidt

2 kommentarer:

  1. ah lidt Helle Thorning er du :-)

    SvarSlet
  2. Okay så - så vil jeg være/have Helke Thorning-hår - det ser ud til at være helt immun over krus og spaltede ender(modsat mit)

    SvarSlet

Faste læsere